نوشته های دنیای فرش

نکات بسیار مهم درباره ضخامت فرش (پایل)

ضخامت فرش

ضخامت فرش

فرش، این وسیله‌ای که آرامش و لطافت را به خانه‌ها هدیه می کند، ویژگی‌های متفاوتی برای برگزیده شدن دارد. یکی از مواردی که برای بسیاری از افراد در هنگام خرید فرش اهمیت دارد، ضخامت فرش است.

اما به نظر شما فرش ماشینی با ضخامت کم بهتر است یا ضخامت بالا؟ این سوالی است که بسیاری از مشتریان در هنگام خرید از کارشناسان دنیای فرش می‌پرسند و برای آن‌ها مهم است. در ابتدای مقاله باید بگوییم که چیزی که ارتباط مستقیم با کیفیت و مقاومت فرش دارد ضخیم یا نازک بودن آن نیست، بلکه تنها جنس نخ فرش است که روی کیفیت و طول عمر فرش تاثیر گذار است.

ضخامت فرش

در واقع فرش هایی که تعداد شانه‌ی آن‌ها بیشتر است نازک تر از فرش های دیگر هستند یعنی فرش های ۱۵۰۰ شانه ۶میلی متر و فرش های ۱۲۰۰ شانه 7 میلی متر ضخامت دارند که از این فرش ها بیشتر برای زیبایی دکوراسیون استفاده می شود اما فرش های ۷۰۰ شانه 11 میلی متر و فرش های ۱۰۰۰ شانه دارای ضخامت ۹ میلی متر هستند که جزء فرش های ضخیم محسوب می شوند.

فرش‌ های ضخیم بهتر هستند یا فرش های نازک

فرش های ماشینی نازک مانند فرش های  1200 شانه و 1500 شانه نخ‌های نازک و مقاومی دارند و به دلیل ریز نقش بودن و نازک بودن نخ آن‌ها بسیار شبیه فرش های دستباف هستند. بنابراین برای خانه‌هایی که دکوراسیونی لاکچری و شیک دارند مناسب است.

ضخامت فرش

فرش های 1200 شانه و 1500 شانه در ابعاد استاندارد و در رنگ ها و نقش‌های بینهایت و مناسب دکوراسیون ‌های مینیمال، کلاسیک، نئو کلاسیک و … در بازار وجود دارند.

یکی از ویژگی‌های بی نظیر فرش های تراکم بالا و ضخامت کم درخشش و صیقلی بودن سطح روی فرش است که به هیچ عنوان راهی برای ورود گرد و خاک و آلودگی در فرش باقی نمی‌گذارند.

اما فرش‌ های ماشینی ضخیم که تعداد شانه‌های آن ها کم است مانند فرش های ماشینی 700 شانه و 1000 مناسب افرادی است که در خانه روی فرش مینشینند و کمتر از مبلمان استفاده می‌کنند و یا برای اتاق خواب می‌خواهند آن را تهیه کنند که نرمی و ضخامت آن باعث ایجاد حسی از آرامش و گرمی کند.

ضخامت فرش

فرش های ضخیم قابلیت استفاده در خانه‌های پر رفت و آمد و  شلوغ را دارند و مقاومت آن ها در برابر پاخور بالا بسیار عالی است.

در انتها با ارتفاع نخ خاب انواع فرش های ماشینی آشنا می‌شوید:

فرش ۵۰۰ شانه با ارتفاع نخ خاب ۱۲٫۵ میلی متر، فرش ۷۰۰ شانه با ارتفاع نخ خاب ۱۰ میلی متر، فرش ۱۰۰۰ شانه با ارتفاع نخ خاب ۹ میلی متر، فرش ۱۲۰۰ شانه با ارتفاع نخ خاب ۸ میلی متر و فرش ۱۵۰۰ شانه با ارتفاع نخ خاب ۶ میلی متر.

 به عنوان نکات پایانی می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که فرش های ماشینی با ضخامت بالا نه تنها کیفیت مناسبی دارند بلکه قیمت آن ها نیز اقتصادی تر است و  در  مقابل فرش هایی که ضخامت آن ها کمتر است جز فرش های لوکس و تزیینی به شمار می‌روند.

انتخاب با شماست، در دنیای فرش بهترین و با کیفیت ترین فرش‌ها در ابعاد مختلف و طرح‌های سنتی و مدرن را می‌توانید در ضخامت‌های گوناگون تهیه کنید.

ضخامت فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.