نوشته های دنیای فرش

آشنایی با انواع فرش ماشینی

انواع فرش ماشینی

آشنایی با فرش ماشینی

یکی از نویسنده های معروف آمریکایی به نام آلن پو در یکی از کتاب های خود درباره ی فلسفه مبلمان می گوید : روح یک خانه فرش است. فرش یکی از هنر های اصیل و دیر باز در ایران محسوب می شود. فرش علاوه بر استفاده در خانه ها و آپارتمان ها جهت پوشاندن کف خانه در حال حاضر تبدیل به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است و بعضی از فرش ها جنبه ی کلکسیونی دارند که البته اکثر این فرش ها دست بافت بوده و از نخ ابریشم و … در بافت آن استفاده شده است. فرش ها هم اکنون در انواع و شکل های مختلف در بازار وجود دارند و در انتخاب آن ها دیگر به سبک سنتی عمل نمیکنند زیرا با وجود گسترگی مدل های مختلف در انواع فرش ماشینی افراد سعی میکنند که همه جوانب را در نظر بگیرند و با توجه با دکوراسیون خانه و طرح های جدید ، فرش های ماشینی و فرش مدرن خریداری کنند. فرش دستبافت از جنس نخ های مختلف بافته می شود و به دلیل استفاده نکردن از دستگاه یک هنر اصیل محسوب می شود و از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است البته که در خرید فرش دستبافت و فرش ماشینی میزان کیفیت در قیمت بسیار موثر است. فرش ماشینی به دلیل ارزان بودن و داشتن مدل ها و طرح های مختلف امروزه بسیار بازار پر رونقی دارد. میانگین عمر یک فرش ماشینی معمولا بالای 20 سال است که از نظر قیمت بسیار به صرفه است. از طرفی باید در نظر گرفت که فرش های دستباف نیز از کیفیت بالایی برخوردارند و بافت هر یک از آن ها معمولا تا یک سال طول میکشد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع فرش ماشینی آشنا کنیم تا هنگام خرید انتخاب درستی را داشته باشید. 

انواع فرش ماشینی

فرش های ماشینی عموما به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه هر یک را نام برده و به اختصار توضیح می دهیم.

1. فرش ماشینی پشمی

همانطور که می دانید اصلی ترین و مهم ترین ماده در تولید و بافت فرش ماشینی و در کل صنعت فرش بافی ، پشم است. با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و دامداری که در برخی از شهر های ایران همچنان مرسوم است ، تهیه پشم سخت نیست. پشم مرغوب از گوسفند و بز تهیه می شود این یکی از دلایل مهم در کیفیت انواع فرش ماشینی و در کل فرش های ایرانی است.  فرش های ماشینی ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و گرد و خاک را به خود جذب نمیکنند و عمر آن ها نیز بالاست و از پا خوردن آن ها نباید نگران بود و به راحتی می توان هر جای خانه از آن ها استفاده کرد.

2. فرش ماشینی پلی پروپلین

از نخی به نام الفین تهیه می شوند.  این فرش به دلیل مقاومت بالا در برار رطوبت و همچنین نرمی و لطافت آن بیشتر در اتاق کودک از آن ها استفاده می شود.

3. فرش ماشینی از جنس پلی استر

این دسته از فرش های ماشینی از مقاومت بالایی برخوردار نیستند و برای مکان های پر رفت و آمد مناسب نیستند. این نوع فرش نفوذی در آن وجود ندارد برای همین به سختی لک می شود و پاک کردن آن بسیار آسان است. این فرش به دلیل زیبایی و درخشندگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

4. فرش ماشینی اکریلیک 

فرش ماشینی اکریلیک یکی از مهم ترین انواع فرش ماشینی محسوب می شود ، زیرا هم در برابر آلودگی ها ، لکه ، رطوبت ، رنگ پریدگی و … مقاومت دارند همچنین به راحتی قابل شتستشو هستند. این نوع فرش همان فرش های ترکیبی محسوب می شوند.

5. فرش ماشینی از جنس نایلون

این نوع فرش از استحکام بالایی برخوردار است و به همین دلیل می توان در جای های پر رفت و آمد از آن ها استفاده کرد و همچنین جای پایه مبل و میز بر روی آن ها نمی ماند. به دلیل نوع جنس آن ها به سادگی دچار رنگ پریدگی می شوند و از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند.

دنیای فرش یکی از فروشگاه های بزرگ در زمینه فروش انواع فرش است. شما می توانید با وارد شدن به فروشگاه دنیای فرش از انواع محصولات ما مانند فرش ماشینی ، فرش دستباف ، تابلو فرش ، کالای خواب و …دیدن فرمایید. و به راحتی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و جهت مشاوره اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.