نوشته های دنیای فرش

بازارهای سنتی فرش در ایران و معرفی آن ها

وقتی سخن از خرید فرش ایرانی در میان است، تصمیم‌گیری درباره مکان خرید فرش (بازار فرش) یکی از مواردی است که ذهن هر فردی را با خود درگیر می‌کند. فروشگاه‌های بسیاری برای خرید بهترین فرش‌های باکیفیت ایرانی وجود دارد که هنگام ورود به این مراکز با کارشناسان و متخصصان فرش روبه‌رو می شوید و به راحتی می‌توانید فرشی مناسب برای فضای خود تهیه کنید. اما اگر به بافت سنتی و قدم زدن میان بازارهای سنتی علاقه دارید، و از طرفی قصد سفر به دو شهر تبریز و همدان را دارید همراه ما باشید.

معرفی 2 بازار سنتی فرش در ایران

همانطور که قدم زدن در فروشگاه‌های لوکس و بزرگ مانند فروشگاه دنیای فرش لذت‌ بخش است ،‌ قدم زدن زیر دالان‌‌های آجری بازارهای سنتی برای ایرانیان و توریست‌ ها کاری هیجان ‌انگیز و خاطره‌ ساز است.

بازار فرش

بازار مظفریه، بازار فرش‌های اصیل تبریز

در ابتدا باید گفت که بازار بزرگ تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، یکی از شاهکارهای معماری ایران و یکی از اصلی‌ترین بازارهای ایران به شمار می‌رود. نام این بازار از مظفرالدین میرزای قاجار برداشته شده است. بازار مظفریه یکی از بخش‌های مهم این بازار است که با ورود به آن شیفته طرح های و نقش‌های نفیس و با ارزش فرش‌ها می‌شوید.

تیمچه مظفریه به بازار فرش تبریز معروف است و از دیرباز در دو طبقه فعالیت داشته است. طبقه اول مخصوص خرید و فروش بهترین فرش‌های تبریز و شهرهای دیگر است که می‌توانید با خیال راحت فرش‌‌های کوچک و بزرگ ارزنده‌ای را از آن تهیه کنید و طبقه دوم را عمدتا ماهرترین رفوگران قالی و تابلو فرش، رنگ شناسان، رنگرزان و طراحان قالی تشکیل می‌دهند.

بازار فرش

در بازار فرش تبریز فرش ماشینی حضور ندارد و فقط می‌توانید خانه‌های خود را با فرش‌های دستباف مزین کنید. قالی تبریز طرح و نقش منحصربه فردی دارد و الیاف به کار رفته در فرش ها با مواد گیاهی رنگ‌رزی شده و به همین خاطر از رنگ و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

با رفتن به شهر تبریز برای گذراندن ساعتی متفاوت و غرق شدن در هنر اصیل ایرانی سری به این بازار بزنید.

بازار فرش

بازار قیصریه، بازار فرش همدان

اگر در سفر به همدان به خیابان اکباتان بروید، کم کم در میانه این خیابان با دیدن قالی‌های دستباف در مغازه‌ها متوجه حضور در بازار فرش همدان می‌شوید. بازار فرش همدان که مانند دیگر بازارهای سنتی ایران مسقف است، یکی از مشهورترین بازارهای ایران است که میرزا کاظم منشی یکی از ثروتمندان دوره قاجار آن را بنا نهاد و تا به امروز مرکز خرید و فروش و تعمیر فرش در این استان است. این بازار دارای سه بخش اصلی به نام‌های روحانی، قیصریه نو و بازار قیصریه است که در هر یک از این بخش‌ها صاحبان مغازه مشغول به فروش گلیم، فرش‌های نفیس همدان و دیگر شهرها، فروش تابلو فرش و تعمیر فرش هستند. در این بازار می‌توانید مناسب بودجه خود از فرش‌های دستباف و یا ماشینی خرید کنید.

بازار فرش

بازار سنتی همدان یکی از زیباترین آثار تاریخی این استان برای گشت و گذار و خرید است. فرش های دستباف این شهر مرغوب و بادوام هستند و با گذشت سال‌ها رنگ و طرح این فرش‌ها از بین نمی رود. پینشهاد می‌کنیم برای خرید سوغاتی ارزشمند و متفاوت سری به بازار فرش همدان بزنید.

بازار فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.