نوشته های دنیای فرش

انتخاب فرش با ابعاد مناسب برای خانه

انتخاب فرش

فرش به عنوان کفپوش سطح وسیعی از فضای خانه را دربرمی‌گیرد. انتخاب رنگ، نقش و ابعاد مناسب در  هنگام خرید فرش ، تاثیر بسیاری در زیبایی چیدمان و دکوراسیون خانه دارد. اما باید بدانید که چگونه یک اتاق را برای فرش اندازه گیری کنید تا بتوانید ایده واقعی دکوراسیون مورد نیازتان را بدست آورید. این کار یکی از اولین مراحل قبل از خرید فرش است. در یم مقاله قصد داریم درباره ی روش های انتخاب فرش با شما صحبت کنیم.

انتخاب فرش با ابعاد مناسب

فرش به تنهایی و بدون هیچ وسیله اضافی دیگر، نمایانگر یک فضا در خانه است و می‌تواند در مرزبندی فضاهای مختلف تاثیرگذار باشد. بعضی افراد سرتاسر اتاق پذیرایی و  یا یک مکان بزرگ را فرش می کنند، اینکار بستگی به سلیقه افراد دارد. ولی درنظر گرفتن فاصله فرش از دیوار علاوه بر زیبایی، بر تمیزی و نظافت خانه نیز موثر است.  همچنین با انتخاب فرش ‌هایی با ابعاد مناسب و با پهن کردن آنها با فاصله از هم میتوان هر بخش از سالن و یا اتاق پذیرایی خانه را جدا کرد و برای هر یک دکوراسیون متفاوت ایجاد کرد.

انتخاب فرش

فرش های ماشینی به دلیل دستگاه‌های مخصوصی که توسط آن‌ها بافته میشوند دارای ابعاد مشخصی هستند.

فرش هایی با ابعاد 12 متری (3 در 4) ، ۶ متری (3 در 2) و  9متری در بازار موجود است که به دلیل سایزهای استانداردی که دارند معمولا مناسب اکثر خانه ها هستند.

انتخاب فرش برای فضای بزرگ

اگر فضای بزرگی در منزل دارید، بهتر است فرشی انتخاب کنید که فقط پایه های جلوی مبل روی آن قرار گیرد و فرش تا زیر مبل پهن نباشد. قرار دادن پایه مبل روی فرش هم از جابه جای فرش جلو گیری میکند و هم از نظر زیبایی شناسی ارتباطی بین فرش و مبل ایجاد می کند. پس این نکته را هنگام انتخاب فرش فراموش نکنید.

انتخاب فرش

انتخاب فرش برای فضای کوچک

اگر فضای کوچکتری در خانه دارید که می‌خواهید برای آن فرش تهیه کنید بهتر است از فرش های رنگ روشن استفاده کنید و ابعاد فرش را طوری انتخاب کنید که کمی از صندلی و همچنین پشت کاناپه در قسمت بیرونی از لبه ی فرش قرار داده بشود.

اگر میخواهید برای قسمتی از خانه که در آن میز نهارخوری قرار دارد فرش تهیه کنید، پینشهاد می کنیم ابعاد فرش را طوری انتخاب کنید تا بعد از عقب کشیدن صندلی‌ها همچنان پایه صندلی روی فرش باشد. برای انتخاب فرش این قسمت، می‌توانید از فرش های دایره‌ای شکل نیز استفاده کنید، زیرا فضایی خلاق و خاصی را ایجاد می‌کنند.

انتخاب فرش

اگر میخواهید برای اتاق خواب و یا اتاق کودک فرش تهیه کنید، بهتر است اول اتاق را اندازه گیری کرده و بعد فرش را انتخاب کنید، معمولا برای اندازه گیری فرش اتاق خواب ابعاد از پایه‌های جلوی میز و یا کمد اندازه گیری می‌شوند، زیرا در هنگام پهن کردن فرش بهتر است فاصله سی سانتی متری از دیوار را در نظر داشته باشید.

انتخاب فرش

اما در هر خانه‌ای فضای پرت و کنج‌هایی وجود دارد که ممکن است پوشاندن آن‌ها با قالی‌های ابعاد استاندارد ممکن نباشد،‌ در صورتی که با پهن کردن یک فرش فانتزی و یا متفاوت در ابعاد کوچکتر از آن فضا به نحو احسنت بتوان برای مکان بازی کودکان و یا مطالعه استفاده کرد. برای کنج‌ها و فضاهای خالی استفاده از گلیم و فرش‌های دستباف کوچک فکر مناسبی است.

انتخاب فرش

شما می توانید به راحتی با کارشناسان بخش فروش دنیای فرش تماس بگیرید و از مشاوره آن ها در زمینه انتخاب فرش و ابعاد فرش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.