اخبار

چه عواملی سبب افزایش قیمت فرش ماشینی می شود ؟

افزایش قیمت فرش

دسترسی به فرش ایرانی، این کالای لوکس و صادراتی را شاید بتوان از خوش شانسی های ما ایرانی ها به حساب آورد. فرش ایرانی جزو جدا نشدنی دکوراسیون منزل ما می باشد. تنها کافیست با توجه به دکوراسیون خانه و رنگ و طرح و اندازه فرش، بهترین گزینه را انتخاب نماییم. فرش های ماشینی با قیمت های مختلف و تنوع زیاد در بازار موجود است. هر محصولی توسط یک اتحادیه یا صنف خاص مربوط به آن قیمت گذاری می شود. فرش نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت گذاری فرش های ماشینی به عوامل مختلفی وابسته است و برای قیمت گذاری فرش نکات مختلفی را در نظر می گیرند.

چه عواملی قیمت فرش ماشینی در بازار را تحت تاثیر قرار می دهد؟

کیفیت فرش

کیفیت فرش های ماشینی به عوامل مختلفی وابسته است. عواملی همچون یکسان بودن ارتفاع تار و پود فرش، ماشین آلات پیشرفته تولید کننده، دارا بودن نقشه کامل و کامل و بی نقص بودن ریشه فرش. فرش های ماشینی با توجه به کیفیت ریشه به درجه یک، درجه یک و نیم، درجه دو تا درجه پنج تقسیم بندی می شوند.

اعتبار کارخانه تولید فرش

اعتبار کارخانه ها به ماشین آلات پیشرفته و با کیفیت و کارگران خبره و ماهر و متخصص بستگی دارد و این موارد به وضوح بر روی کیفیت فرش های تولید شده نیز تاثیر مستقیم می گذارد. البته مهارت های مدیریت کارخانه نیز بی تاثیر نیست. شهرت و اعتبار کاخانه های موجود در ایران، خود از عوامل موثر در قیمت نهایی فرش محسوب می شود. سابقه برندهای مختلف در ایران کاملا واضح و مشخص است و با کمی تحقیق از اعتبار کارجانجات تولید فرش می توانید آگاه شوید. شما می توانید برای خرید فرش ماشینی به صفحه مذکور مراجعه نمایید.

درجه کیفی نخ استفاده شده در فرش

همان طور که میدانید بستر فرش از نخ های تار و نخ های پود تشکیل می شود. کیفیت تار و پود فرش از عوامل مهم کیفیت یک فرش ماشینی محسوب می شود. قیمت نخ و درجه کیفی نخ های موجود در بازار متفاوت می باشد. از این رو نخ استفاده شده در کارخانجات فرش بافی، تضمین کننده سلامت و کیفیت فرش است. وقتی قیمت نخ مورد استفاده گران باشد، بهای تمام شده فرش نیز بالاتر و گران تر خواهد بود. امروزه یکی از رایج ترین نخ های استفاده شده در فرش های ماشینی، نخ آکریلیک می باشد. زیرا این نوع نخ باعث بروز حساسیت نمی شود، پرز نمی دهد و از دوام واستحکام قابل قبولی برخوردار است. فرشی که با نخ آکریلیک صد در صد بافته شده باشد، قیمت و کیفیت بالاتری دارد. نخ پلی استر یا همان ابریشم مصنوعی، پلی پروپلین و بی سی اف و پشم نیز از دیگر نمونه های نخ استفاده شده در کارخانجات فرش بافی است. الیاف های پلی استر و پلی پروپلین از جنس پلاستیک هستند و رنگ های درخشان و شارپی دارند. اما استحکام کافی ندارند و از قیمت پایین تری برخوردار هستند. گاهی فرش های ماشینی با نخ های ترکیبی بافته می شوند و با توجه به درجه کیفی نخ، قیمت های متفاوتی دارند. هر چه درصد پنبه به کار رفته در نخ بیشتر باشد، قیمت و کیفیت فرش بالاتر می رود.

تاثییر درجه کیفی نخ فرش در قیمت آن

تراکم و شانه فرش

تعداد گره های موجود در طول فرش و در یک متر، گره فرش نامیده می شود. مثلا وجود پانصد گره در یک متر از طول هر فرش تراکم فرش را نشان می دهد. تعداد گره های فرش دریک متر از عرض آن، شانه یک فرش را تشکیل می دهند. مثلا وقتی می گوییم فرش هزار شانه، منظور تعداد گره های فرش در یک متر از عرض آن هزار گره است. هر چه تراکم شانه و گره های فرش بیشتر باشد، نخ استفاده شده در آن نیز بیشتر و همچنین کیفیت و استحکام فرش بالاتر و بیشتر و قیمت فرش بالاتر است. حتی با شمردن تعداد گره های فرش در ده سانتی متر از عرض فرش، می توان به درستی از تعداد شانه های فرش آگاه شد. فرش های هفتصد شانه، هزار شانه، هزار و دویست شانه از رایج ترین فرش ها محسوب می شوند.

سایز و اندازه فرش

مساحت فرش بر اساس واحد متر مربع مشخص می شود و همان طور که می دانیم فرش بزرگتر، قیمت بالاتری نیز دارد. فرش هایی با اندازه های شش متری، نه متری و دوازده متری از رایج ترین فرش های تولید شده است. البته فرش هایی با اندازه چهار متری، پانزده متری و بیست و چهار متری نیز در بازار موجود می باشد. خریداران عزیز برای دیدن و خرید فرش دستباف کلیک نمایید.

6 طرح و رنگ فرش

این عامل نیز در قیمت فرش ماشینی موثر است. فرش های ماشینی بر اساس طرح و رنگ و نقشه، قیمت گذاری می شوند. ظرافت و میزان زیبایی نقشه فرش و خروجی نهایی آن از کارخانه را شاید بتوان مهم ترین عامل به حساب آورد زیرا خریدار در ابتدا به طرح و رنگ و نقشه فرش توجه می کند. در رابطه با رنگ فرش می توان گفت که کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد اما هر چه رنگ فرش روشن تر باشد، به آسانی و زودتر کثیف خواهد شد و به شستشو نیاز خواهد داشت. معمولا قیمت فرش هایی با رنگ طلایی، آبی درباری و سبز تیره بیشتر است.

فرش های تبدیلی چیست؟

فرش های تبدیلی توسط دستگاه های بافندگی پانصد شانه بافته و تولید می شوند اما با تغییراتی به فرش هفتصد شانه تبدیل می شوند. اما در واقع تراکم این فرش ها هفتصد شانه نیست بلکه هزار و پانصد شانه است. این فرش ها قیمت پایین تری نسبت به فرش های هفتصد شانه واقعی دارند.

فروشگاه دنیای فرش بزرگترین هایپر مارکت تخصصی فرش در شرق تهران بوده که با 50 سال سابقه در صنعت فرش، آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.