اخبار

انتخاب فرش ماشینی هزار شانه برای دکوراسیون مدرن

فرش ماشینی هزار شانه برای دکوراسیون مدرن

استفاده از فرش های ماشینی با وجود قیمت پایین تر آن نسب به فرش های دستباف برای خانواده های ایرانی معقول تر به نظر می رسد، حال در انتخاب فرش ماشینی نیز باید تنوع و زیبایی که فرش را مورد بررسی قرار داد، امروز در این مقاله میخواهیم به بررسی فرش ماشینی هزار شانه برای دکوراسیون مدرن بپردازیم، با ما همراه باشید.

فرش چیست ؟

در حقیقت هر پوششی که برای زمین استفاده شود فرش می نامیم. هدف از پهن کردن فرش، زیبایی و ایجاد گرما می باشد. اولین فرش های استفاده شده توسط بشر، پوست حیوانات بوده است. پس از آن با فشرده کردن الیاف پشم و به وجود آمدن نمد، از این محصول به عنوان فرش استفاده می شد. گرمای نمد بیشتر از پوست حیوانات بود. محصول بعدی که پس از نمد مورد استفاده قرار گرفت گلیم بود.

کیفیت بالا، تنوع زیاد رنگ و طرح، قیمت مقرون به صرفه سرعت بالا در تولید و زیبایی نقش و نگار فرش های ماشینی هزار شانه، این محصول را بسیار محبوب کرده و افزایش تقاضا در بازار حاکی از صحت این مورد است. الیافی که فرش ماشینی توسط آن بافته می شود عبارتند از آکریلیک و پلی استر یا ابریشم مصنوعی.

فرش ماشینی هزار شانه برای دکوراسیون مدرن

امروزه شما با دیدن فروشگاه های مختلف فرش با تنوع بسیار بالای انواع فرش روبرو خواهید شد. این فرش های زیبا و چشم نواز در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های بی نظیر و درخشندگی فوق العاده برای هر نوع دکوراسیون مناسب است و در واقع تکمیل کننده نهایی یک دکوراسیون، فرش می باشد. به جز فرش هایی با طرح های معمول و سنتی، امروزه فرش هایی را مشاهده می کنیم که با طرح و نقشه های آوانگارد و فانتزی و ساختار شکنانه و رنگ های متفاوت بسیار جلوه بی نظیری دارند.

فرش های ماشینی هزار شانه با بافت ریز و ظریف خود، یادآور فرش های دستباف هستند. اخیرا این فرش ها در رنگ های جذابی وارد بازار شده اند که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

افرادی که بودجه لازم برای تهیه فرش دستباف را ندارند با خرید فرش های هزار شانه می توانند زیبایی فرش دستباف را در فرش های ماشینی جستجو کنند. این فرش های ماشینی شباهت زیادی به فرش دستباف دارند و بسیار باکیفیت و بادوام هستند. فرش ماشینی هزار شانه با مدرن ترین دستگاه ها ساخته می شود و به دلیل فشردگی خاب، دوام بالایی دارند.

انتخاب رنگ همیشه سخت ترین کار در انتخاب اشیای دکوراسیون می باشد. رنگ ها بازتابی از روحیات و خلقیات ما هستند و بهتر است قبل از انتخاب رنگی خاص از لحاظ روانشناختی اطلاعات مختصری در روانشناسی رنگ ها داشته باشید. اما فارغ از بحث روانشناسی، رنگ ها تاثیر مستقیم در فضای حاکم بر کل فضا دارند. جذاب ترین دکوراسیون ها، دارای هارمونی رنگی هستند و این تناسب باید در کل فضا آشکار باشد. استفاده از رنگ های گرم در فرش ماشینی، میزان انرژی را بالا می برد و جلوه ای زیبا و درخشان به محیط می بخشد.

 

فرش هایی با زمینه رنگ آبی و سورمه ای

این فرش نیز از دیگر فرش های هزار شانه موجود در بازار است. رنگ سورمه ای فضایی گرم و صمیمی را در دکوراسیون شما ایجاد می کند. این رنگ به دلیل تیره بودن به راحتی کثیف نمی شود و با رنگ های طلایی یا تنالیته آبی و قرمز هماهنگی دارد. رنگ آبی نیز القا کننده آرامش است و استفاده از این رنگ برای دکور اتاق خواب بسیار مناسب و زیباست.

فرش هزار شانه کرمی رنگ

یکی از انواع این فرش های هزار شانه در رنگ کرمی موجود است. از خصوصیات این رنگ بزرگتر جلوه دادن فضاها و خانه های کوچک است. این رنگ به دلیل داشتن خاصیت خنثی به راحتی با بقیه اجسام و اشیای شما هماهنگ می شود. البته معایبی هم دارد. اصولا انتخاب رنگ های روشن برای فرش کمی ریسک است. زیرا به راحتی کثیف و چرک می شود و به شستشو نیاز پیدا می کند. مخصوصا اگر در خانه کودک نوپا دارید و یا رفت و آمد به منزل شما بسیار زیاد است از خرید فرش با رنگ روشن خودداری کنید. اگر فضای خانه یا محیطی که قصد تجهیز آن را دارید کوچک است برای بزرگ تر به نظر رسیدن از فرش هایی با نقش های خلوت تر استفاده نمایید.

هشت رنگ

الیاف این فرش، اکریلیک هیت ست شده می باشد و در بافت آن از پالت رنگی هشت رنگ بهره گرفته می شود.

فرش هزار شانه ده رنگ

این فرش ها از فرش هشت رنگ گران تر هستند و ده رنگ متفاوت در بافت آن استفاده می شود. برای ست کردن فرش هایی رنگی با دیگر اشیا می توانید از رنگ غالب زمینه کمک بگیرید و بقیه اجسام را در آن تنالیته انتخاب نمایید.

فرش  ماشینی هزار شانه گل برجسته

اخیرا این نوع فرش تقاضای بی شماری در بازار داشته است. نخ مورد استفاده زمینه این فرش اکریلیک هایبالک و گل ها و نقش های برجسته آن با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شود. البته این برجسته سازی در واقع بعد از بافت و توسط غلطک های داغی که روی قسمت های زمینه قرار داده می شود و زمینه را فرو رفته می کند، صورت می گیرد.

دستباف مانند

نقش و نگار این فرش بسیار ریز و با جزییات زیادی است و شباهت بسیار زیادی به فرش دستباف دارد.

 

نکاتی برای مراقبت از فرش های هزار شانه

نکاتی برای مراقبت از فرش های هزار شانه

از قرار دادن اشیای سنگین روی این فرش ها خودداری نمایید. اجسام سنگین باعث آسیب جدی به تار و پود فرش می شود. اگر فرش را روی سرامیک پهن می کنید حتما از سرعت گیر استفاده نمایید تا فرش روی سرامیک لیز نخورد.

در واقع تنوع رنگ و طرح فرش ماشینی هزار شانه موجود در بازار به حدی بالاست که شما با هر سلیقه و طرفدار هر نوع دکوراسیونی به راحتی می توانید یک یا چند فرش را متناسب با رنگ و مدل بقیه وسایل خود انتخاب نمایید.

الیاف هیت ست شده به دلیل این که به هیچ عنوان پرز دهی ندارند، برای افرادی که دچار حساسیت هستند بسیار مناسب است. گاهی وجود پرز در فرش سبب عطسه و سرفه و تشدید برخی ناراحتی های تنفسی در افراد می شود. همچنین این الیاف در برابر نور خورشید، رطوبت و گرد و غبار مقاوم هستند.

دنیای فرش بزرگترین هایپر فرش در شرق تهران، همواره پذیرای شما مشتریان عزیز بوده و با مراجعه به فروشگاه ما می توانید با تنوع بی نظیری از فرش های ایرانی مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.