نوشته های دنیای فرش

آشنایی با فرش چهل تکه

فرش چهل تکه

آشنایی با فرش چهل تکه

تکه چسبانی یا کلاژ یکی از تکنیک‌های زیبای هنرهای دستی است. پیشینه تکه‌ چسبانی را می‌توان تا صدها سال پیش دنبال کرد. این تکنیک در بسیاری از هنرهای دستی از جمله صنعت فرش بافی رواج پیدا کرده است. فرش چهل تکه یا تکه دوزی شده در ابتدا فقط با فرش‌های دستباف ساخته می شدند. به این صورت که در ابتدا منتخبی از فرش‌هایی که برای تکه دوزی انتخاب شده اند، در قالیشویی شسته و رنگرزی می‌شوند، در مرحله بعد فرش‌ها با دقت و مهارت خاصی برش داده می‌شوند و سپس با دوختن تکه‌های مختلف فرش‌های باکیفیت دستباف به یک دیگر، ترکیبی خوش ‌رنگ و خوش طرح ساخته شده و برای استحکام بیشتر آن را با چرم آستر می‌کردند. دوختن آستر به فرش علاوه بر افزودن دوام کار باعث عدم سر خوردن فرش روی سرامیک و زمین می‌شود.

اگر می‌خواهید دکوراسیونی مدرن و تک داشته باشید و در عین حال روح  فضای ایرانی دکوراسیون خانه خود را حفظ کنید، انتخابی بهتر از فرش چهل تکه براش شما وجود نخواهد داشت. هر قطعه‌ای که یک فرش چهل تکه را تشکیل داده است داستانی را در دل خود داشته، طرح و نقشه‌ای متفاوت داشته و در نهایت به طور یکپارچه در کنار دیگر برش‌ها با نهایت سلیقه کار گذاشته شده است.

فرش چهل تکه

فرش های چهل تکه دستباف

فرش‌های چهل تکه دستباف از الیاف طبیعی ساخته شده اند، از مواد شیمیایی در ساخت آن‌ها استفاده نشده و تماما مزایای دیگر فرش های دستباف را دارند. این فرش ها پرز کمی می دهند و با خرید و استفاده از آن‌ها روز به روز بر ارزش فرش افزوده می شود. فرش چهل تکه درجه یک از ترکیب فرش‌های دستباف کرمان، کاشان، تبریز و قم ساخته می‌شود. این فرش ها، یکی از کالاهای محبوب اروپاییان هستند. اشخاص اروپایی معمولا در برخورد با این گونه فرش ها ارزش و بهایی فوق العاده به آن می‌بخشند و مانند کالایی مقدس از آن نگه داری می‌کنند.

فرش چهل تکه

فرش های چهل تکه ماشینی

همانطور که در سال‌های اخیر بافندگان فرش های ماشینی پیشرفت روزافزونی در بافت انواع نقوش با تراکم متفاوت و با کیفیت را داشته اند؛‌ به دلیل محبوبیت فرش چهل تکه ، اقدام به بافت این سبک فرش را نیز کرده‌اند و فرش‌هایی با طرح و رنگ مدرن و امروزی فوق العاده جذابی را روانه بازار کرده اند.
همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، در فرش‌های مدرن ماشینی با الهام از سبک چهل تکه، فرش های مدرن با رنگبندی جذاب و تماشایی بافته شده است که مناسب اتاق خواب، اتاق کودک و نمونه‌هایی با رنگ بندی کلاسیک‌تر مناسب فضای پذیرایی در منازل است.

فرش چهل تکهجنس فرش های چهل تکه ماشینی

فرش چهل تکه ماشینی از جنس نخ مرغوب اکرلیک بافته شده و با بهترین دستگاه ها ساخته و پرداخته می‌شوند تا در حد امکان میزان پرز دهی کم و همچنین رنگ های ثابت و با دوامی داشته باشند.

در بافت فرش ماشینی چهل  تکه طراحان حرفه‌ای نقوش مختلف فرش را جداگانه منتاژ‌ می کنند و در نهایت با سلیقه خاصی آن‌ها را در کنار هم برای بافته شدن می چینند. فرش های چهل تکه ماشینی از نظر قیمت با دیگر فرش های ماشینی تفاوتی ندارند و صرفا تفاوت قیمت بستگی به اندازه فرش و میزان تراکم آن دارد.

فرش چهل تکه

شما عزیزان میتوانید برای خرید انواع فرش ماشینی ، فرش دستباف ، کالا خواب ، تابلو فرش و … به فروشگاه ما سر بزنید و خرید اینترنتی فرش را تجربه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.