نوشته های دنیای فرش

آشنایی با انواع موکت و ویژگی های بهترین موکت برای خانه

انواع موکت _ خرید موکت

ویژگی های بهترین موکت برای خانه

موکت‌ها از پر استفاده ترین و محبوب ‌ترین کفپوش‌ها هستند. تنوع قیمت ، طرح و رنگ آن ‌ها باعث شده به راحتی با دکوراسیون‌ های مختلف ترکیب شوند و نیاز مشتریان را برآورده سازند. در این مقاله می خواهیم بیشتر با انواع موکت و ویژگی های آن آشنا شویم تا در خرید موکت بهتر عمل کنیم.

در میان موکت‌ های مختلف در بازار ، موکت‌های ایرانی از جمله پالاز موکت از نظر جنس و کیفیت ساخت با موکت‌ های خارجی برابر است و با پیشرفته ترین دستگاه‌ ها ساخته می‌شوند.

اما از جمله مواردی که موکت را از دیگر کفپوش ها مانند پارکت متمایز می‌کند، خاصیت عایق بودن آن‌ها در برابر صدا و حرارت است. موکت‌ها در فصل زمستان به خوبی گرمی و حرارت خانه را حفظ می‌کنند. همچنین موکت یک گزینه عالی برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند و در آپارتمان زندگی می‌کنند است.

انواع موکت _ خرید موکت

خرید موکت و آشنایی با انواع آن

معرفی انواع موکت

اگر قصد خرید موکت جدید برای اتاق خواب، فضای پذیرایی و راهرو خانه خود را دارید، قطعا در بازار با تنوع زیادی از رنگ ‌ها و طرح ها مواجه خواهید شد و تصور شما از موکت‌های خشک و سفت قدیمی به طور کلی از بین می‌رود. انواع موکت را در ادامه شرح می دهیم. موکت ها به سه دسته تقسیم می شوند:

موکت‌های کبریتی: موکت‌های کبریتی قیمت مناسب و رنگ بندی متنوعی دارند. استفاده از این موکت ها برای مناطقی از خانه که رفت و آمد بیشتری دارد توصیه می شود.

انواع موکت _ خرید موکت

موکت کبریتی

موکت‌های پرز بلند: همانطور که از نام این موکت‌ها پیداست، از پرزهای بلند تشکیل شده اند. این موکت‌ها در دکوراسیون منزل شما جلوه ای مدرن و زیبا را ایجاد می‌کنند. استفاده از این موکت‌ها برای اتاق خواب و اتاق کودک به شدت توصیه می‌شود، زیرا بافت نرم و لطیفی که دارند حس آٰرامش و گرمی را به اعضای خانواده هدیه می‌دهند. اما انتخاب موکت پرز بلند برای مکانی مانند راهروهای خانه انتخاب مناسبی نیست، زیرا راهرو ها محل رفت و آمد زیادی هستند و الیاف موکت‌های پرز بلند به زودی در این مکان از بین خواهند رفت.

انواع موکت _ خرید موکت

موکت‌های چمن مصنوعی:  اگر خانه شما دارای بالکن و یا حیات خلوت است، یکی از جذابٰ‌ترین کارها انتخاب این موکت برای پوشاندن کف است، زیرا حس طبیعت و طراوت را به شما القا می‌کند.

انواع موکت _ خرید موکت

موکت طرح دار: موکت‌های طرح دار می‌توانند دکوراسیون منزل شما را از یک دستی خارج کنند.  اگر مبل‌‌ و دیوار ساده و رنگی دارید، استفاده از موکت هایی که طرح هندسی و یا طرح های مدرنی دارند دکوراسیون منزل شما را جذاب خواهد کرد.

انواع موکت _ خرید موکت

برای خرید موکت آشنایی با انواع موکت ها باعث شناخت بیشتر شما در انتخاب آن می شود.

آشنایی با جنس موکت‌های مناسب خانه

برای اکثر خریداران در مرحله اول جنس و دوام یک موکت مهم تر از رنگ  و طرح آن است. اینکه یک موکت قیمت مناسب در کنار کیفیت مطلوب داشته باشد بستگی به الیافی که در آن به کار برده شده دارد. با انواع موکت ها آشنا شدیم ، در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با جنس موکت ‌ها آشنا شوید.

موکت ‌های الیاف پشمی: موکت‌های الیاف پشمی از نمونه‌های بسیار مرغوب، نرم وانعطاف پذیر هستند، اما نسبت به سایر مدل‌های دیگر قیمت بالاتری دارند. موکت های پشمی در هوای گرم و مرطوب ، مقداری از رطوبت موجود در هوا را جذب می کنند و باعث خنک تر شدن کف می‌شوند.

انواع موکت _ خرید موکت

موکت‌های الیاف نایلونی: موکت‌هایی که از الیاف نایلونی در ساخت آن‌ها استفاده شده است بسیار بادوام هستند و مناسب فضاهایی مانند راهروها هستند. همچنین نگهداری از آن‌ها آسان است زیرا به راحتی شسته و تمیز می‌شوند.

موکت‌های پلی استر: این موکت‌ها نیز در انواع رنگ ها و طرح ها در بازار موجود هستند و ویژگی مثبتی که دارند این است که الکتریسیته ساکن ایجاد نمی‌کنند و برای اتاق خواب و اتاق کودک بسیار نرم و لطیف هستند.

انواع موکت _ خرید موکت

در این مقاله سعی تلاش کردیم شما را با انواع موکت مناسب منزل از نظر طرح و جنس‌هایی که در بازار موجود هستند آشنا کنیم. بدیهی است با شناخت کلی موکت‌ها بهترین نوع آن را بنا بر نیازخانه خود تهیه خواهید کرد.

شما عزیزان میتوانید تجربه خرید اینترنتی فرش و خرید اینترنتی موکت را در دنیای فرش داشته باشید.

موکت پالاز مدل زیبا

کد کالا: 132-1-1-1-1-1

موجود در انبار

۲۸۹,۶۳۰ تومان

موکت پالاز مدل باران

کد کالا: 132-1-1-1-1

موجود در انبار

۳۸۴,۷۸۰ تومان

موکت پالاز مدل افرا

کد کالا: 132-1-1-1

موجود در انبار

۴۴۴,۷۳۰ تومان

موکت پالاز مدل پتینه

کد کالا: 132-1-1

موجود در انبار

۴۶۰,۲۴۰ تومان

موکت پالاز مدل ونوس

کد کالا: 132-1

موجود در انبار

۷۹۲,۹۹۰ تومان

2 دیدگاه در “آشنایی با انواع موکت و ویژگی های بهترین موکت برای خانه

  1. علی رضایی گفت:

    مقاله بسیار خوبی بود. با تشکر از شما

    1. asgari گفت:

      سپاس از شما
      شما میتوانید برای خرید فرش از طریق چت در واتس اپ مجموعه اقدام بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.