نوشته های دنیای فرش

معرفی فرش های لاکچری و نفیس

فرش لاکچری

معرفی فرش های نفیس و لاکچری

شاید نتوان هیچ دکوراسیون مدرن و لاکچری را تصور کرد که برای آن فرش مناسب تهیه نشده باشد. فرش لاکچری چه در فرهنگ ایرانی چه در فرهنگ اروپایی و غربی یکی از نفیس‌ترین و لوکس‌ترین وسایل خانه است. در این میان با توجه به گسترش شهر نشینی و متفاوت بودن سطح اقتصادی هر خانوار، فرش‌های ماشینی با کیفیتی در قیمت‌های متفاوت تولید می‌شوند؛ اما امروز در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از فرش های نفیس، لاکچری و گران قیمت بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فرش دستباف لاکچری

بدون شک در صدر تمام فرش های نفیس و ارزنده، این فرش دستباف است که در اثر پا خوردن و استفاده بیشتر از آن هر روز به ارزشش افزوده می‌شود. فرش ‌های دستباف با نخ هایی که به صورت طبیعی رنگ رزی شده اند هیچ گونه پرزدهی ندارند و باعث ایجاد آلرژی و حساسیت برای افراد نمی‌شوند که همین یک مورد ارزش پرداخت بهایی زیاد برای فرش دستباف را دارد.

در این فرش ها هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و یکی از ویژگی‌های جالبی که دارند این است که در تابستان خنک هستند و در زمستان به گرم شدن خانه کمک می‌کنند.

فرش دستبافت لاکچری

فرش‌های ماشینی با شانه و تراکم بالا

بعد از فرش های دستباف، این فرش‌های ماشینی با تراکم و شانه‌ی بالا هستند که ریز نقش هستند و شباهت زیادی با فرش‌های دستباف دارند.

طول عمر این فرش‌ها بالاست و وزن آن‌ها نیز بیشتر از فرش های ماشینی با تراکم و شانه پایین هستند.

فرش نفیس و لاکچری

فرش گل برجسته

فرش‌های گل برجسته ماشینی ایرانی یا ترک جلوه‌ای بینظیر به هر خانه ای می‌بخشند و فرش لاکچری و نفیس به حساب می آیند. در صنعت فرش بافی از نقوش فانتزی گرفته تا نقوش فرش های سنتی در طرح ها و رنگ های مختلف به صورت گل برجسته تولید می‌شوند. در این این فرش ها قسمت‌ هایی از متن اصلی فرش مانند گل‌ها از سطح و بدنه‌ی فرش برجسته بافته می‌شوند به عبارتی پرزهای نقوش آن بلندتر از پرزهای زمینه‌ بافته می‌شود. یکی از تفاوت‌هایی که فرش گل برجسته با فرش های ماشینی معمولی دارد جنس نخ به کار رفته در آن است که به آن نخ اکریلیک هایبالک هیت ست می‌گویند.

پیشنهاد می‌کنیم از فرش های ماشینی گل برجسته در کمال دقت نگه داری کنید.

فرش گل برجسته

فرش ابریشمی لاکچری

ابریشم یکی از نخ‌ های جادویی است که علاوه بر نازک و درخشان بودن بسیار مقاوم و محکم است. ابریشم یکی از نخ های لوکس و گرانقیمت در فرش های دستباف و ماشینی است که در تمام نقاط ایران در فرش ها بافته می شود. فرش ابریشمی از مهم ترین فرش های لاکچری محسوب می شود.

فرش های ابریشم دستباف با فرش های ابریشم ماشینی دارای تفاوت هایی هستند که می‌توان به مهم ترین تفاوت آن‌ها یعنی استفاده از الیاف مصنوعی در فرش های ماشینی اشاره کرد.

فرش ابریشمی لاکچری

سخن آخر

انتخاب رنگ و طرح فرش به عنوان وسیله‌ای که بخش عمده‌ای از کف محیط را می‌پوشاند برای هر خانه‌ای مهم و اساسی است. امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی از فرش‌های ارزان گرفته تا فرش‌های گرانقیمت متناسب با سلیقه‌ی اکثر مردم روانه بازار شده اند.

فرش‌های گران قیمت و لاکچری مانند فرش‌های دستباف، فرش های ابریشم و … همگی از نظر معنوی در ایران و دیگر کشورها ارزشمند هستند و به عنوان کالایی گران بها از آن‌ها نگه داری می شود.

برای خرید انواع فرش ماشینی ، فرش دستبافت ، کالای خواب ، موکت و … به فروشگاه با سر بزنید و خرید اینترنتی فرش را با دنیای فرش تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.