راهنمای تخصصی ست فرش با وسایل خانه(طراحی دکوراسیون فرش), نوشته های دنیای فرش

راهکارهایی برای ست کردن فرش و مبلمان

ست کردن فرش با مبلمان

راهنمایی ست کردن فرش و مبلمان

برای چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های ایرانی، فرش و مبلمان یکی از اساسی‌ترین و پر رنگ‌ترین وسایل در چیدمان هستند که علاوه بر نحوه‌ی چیدمان صحیح آن‌ها در هر خانه‌ای، انتخاب نقش و طرح آن‌ها نیز بسیار مهم است. در این مقاله سعی داریم که در ست کردن فرش و مبلمان خانه، شما را راهنمایی کنیم.

در دکوراسیون امروزی و مدرن، توجه به رنگ‌ ها و طرح ها به طوری که با هم همخوانی و هماهنگی داشته باشند تا در نهایت یک دکوراسیون یکپارچه و منظم را بسازد مورد توجه بسیاری قرار دارد.

فرقی نمی‌کند سبک دکوراسیون شما سنتی، کلاسیک یا مینیمال است، روش هایی برای جذاب کردن و ست کردن فرش و مبل در هر خانه‌ای وجود دارد که در عین سادگی، ذوق و سلیقه‌ی شما در انتخاب وسایل را نشان خواهند داد.

در ادامه‌ی این مقاله راه‌هایی آسان و جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب فرش و مبل هم رنگ

یکی از راه‌های آسان برای ست کردن و هماهنگی دکوراسیون خانه‌ها، انتخاب مبل و فرش هم رنگ است. پیشنهاد می کنیم اگر فرش شما فیلی است، از مبلمان فیلی یا طوسی چند درجه روشن‌تر یا تیره تر برای دکوراسیون خود انتخاب کنید.

نا گفته نماند برای انتخاب رنگ سرویس چوب و فرش در خانه‌های کوچک لازم است سراغ رنگ‌های روشن بروید و استفاده از رنگ‌های تیره را محدود کنید.

ست کردن فرش و مبلمان

انتخاب فرش و مبل در رنگ‌های مختلف

اگر به این فکر می‌کنید که بهتر است اول فرش را انتخاب کنید یا مبل؟ باید بگوییم خرید مبل در مرحله‌ی اول کار شما را راحت‌ می‌کند، زیرا در این صورت رنگ مورد نظر شما انتخاب شده و تنها کافی است سراغ فرشی بروید که رنگ مورد نظر شما در آن به کار رفته باشد.

انتخاب رنگ فرش به مراتب راحتتر است از انتخاب رنگ مبلمان، زیرا فرش ها با پالت رنگی بسیار زیادی بافته می‌شوند و دست شما برای انتخاب رنگ باز است.

انتخاب رنگ‌های متفاوت برای مبل و فرش نیز بهتر است طبق قاعده‌ای خاص پیش برود. معمولا استفاده از رنگ‌های خنثی به عنوان یکی از رنگ‌های اصلی کار شما را راحت می‌کند و شما می‌توانید به راحتی از رنگ دوم و سوم در کنار آن استفاده کنید. مثلا با انتخاب فرش طوسی یا سفید رنگ، به راحتی می‌توانید از مبلمان زرد، آبی، صورتی و … را انتخاب کنید.

ست کردن فرش و مبلمان

انتخاب طرح مناسب

در صورتی که فرش شما نقوش پر و ریز بافتی دارد، پینشهاد می‌کنیم از مبلی با پارچه تک رنگ و بدون طرح استفاده کنید و یا اگر مبلمان شما طرح دار یا حتی یکی در میان طرح دار و ساده رنگی هستند نیز از فرش‌هایی با زمینه‌ی خلوت و تک رنگ استفاده کنید.

فرش‌های فانتزی شگی یکی از نمونه‌ فرش‌های ساده برای استفاده در کنار مبلمان طرحدار هستند.

ست کردن فرش و مبلمان

ست کردن کوسن ها و اکسسوری‌ های خانه با فرش

یکی از راه‌های دیگر جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان، انتخاب کوسن‌ها و اکسسوری‌های دیگر خانه مانند شال بافت روی مبلمان به رنگ فرش خانه است.

این کار در کنار راحت بودن کم هزینه‌تر است و هر چند وقت یکبار به راحتی می‌توانید برای ایجاد تغییر در خانه از این روش بهره ببرید.

ست کردن فرش و مبلمان

مجموعه دنیای فرش یکی از بزرگترین فروشگاه های خرید اینترنتی فرش کشور است. شما می توانید یک خرید مطمئن و دلنیشین را با ما تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.