نوشته های دنیای فرش

ساده ترین راه ها برای از بین بردن لکه فرش

از بین بردن لکه فرش

از بین بردن لکه فرش امروزه با وجود روش های خاصی ممکن است. فرقی نمیکند که شما بچه خردسالی در خانه دارید که هر لحظه ممکن است با دست شکلاتی به فرش پذیرایی خانه شما دست بزند و یا یک لیوان چای روی فرش آشپزخانه بریزد. حتی اگر کودکی در خانه نداشته باشید هم فرش ها مانند آهن ربایی لکه های رنگی ریز و درشت را به خود جذب می کنند! خوشبختانه یک راه حل خانگی برای تمیز کردن فرش بهترین ، تقریبا برای هر گونه خرابی وجود دارد قسمت این است که آنها به اسپری یا حلال مخصوص خرید در فروشگاه نیاز ندارند .فقط با استفاده از چند ماده ساده (موادی که احتمال در کابینت های منزل شما وجود دارد) می توانید برای از بین بردن لکه های فرش آن ها را در هر زمان از بین ببرید.
اولین قدم این است که تعیین کنید فرش شما از الیاف مصنوعی ساخته شده است یا الیاف طبیعی . سپس راهنمای ما را در زیر دنبال کنید تا بدانید کدام ترکیب مواد برای نوع لکه و نوع فرش شما مناسب تر است.

چگونگی از بین بردن لکه فرش

به طور کلی برای از بین بردن انواع لکه، چه لکه های مواد غذای و میوه ها چه لکه هایی مانند جوهر یا خون، اگر در دقایق اول اقدام به پاکسازی کنید بهتر و سریع تر به نتیجه مطلوب خواهید رسید. هرچه طول قهوه و ، عمر لکه بیشتر شود ناپدید کردن آن نیز کاری دشواری خواهد بود. برای از بین بردن لکه فرش می توانید از اسپری لکه بر آنی پاک استفاده کنید. برای از بین بردن لکه آدامس چای، خون، جوهر و … از دستور العمل های زیر استفاده کنید:

از بین بردن لکه آدامس از روی فرش

 اگر به طور اتفاقی متوجه شدید که آداماس روی فرش یا موکت چسبیده است، اولین کاری که میتوانید انجام دهید این است که روی محل مورد نظر یخ قرار دهید و یا اگر یه یخ نداشتید مقداری سرکه را روی دستمالی ریخته و روی لکه بکشید. برای از بین بردن لکه فرش باید تمام این مراحل را با آرامش و ظرافت انجام دهید تا لکه نقاط بیشتری را در بر نگیرد.

از بین بردن لکه آدامس

از بین بردن لکه چای یا قهوه از روی فرش

از بین بردن لکه فرش در صورت ریختن نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه ، که از لکه هایی هستند که اگر دیر برای پاک کردن آن ها اقدام کنید به طور جدی لکه های بد رنگی را روی فرش شما ایجاد می کنند. در صورت وقوع لکه روی فرش قبل از کهنه شدن لکه یکی از اقدامات زیر را انجام دهید: مقداری جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کرده و با یک اسفنج به آرامی روی محل بکشید. در موارد دیگر میتوایند مقداری سرکه را در آب و مقداری شوینده مایع نیز اضافه کرده و روی لکه بکشید، سپس آن را خشک کنید و تا کم رنگ شدن و ناپدید شدن لکه این کار را باز تکرار کنید.

از بین بردن لکه قهوه یا چای از روی فرش

نحوه از بین بردن لکه خون از روی فرش

در مرحله اول مقداری آب ولرم را با سرکه مخلوط کرده و روی سطح مورد نظر بکشید. اگر لکه خونی که روی فرش ایجاده شده است شدت زیادی دارد میتوایند مقداری نشاسته را در آب مخلوط کرده و بعد که به حالت خمیری شکل در آمد آن را روی فرش قرار داده و بعد از خشک شدن با قاشق خمیر را بردارید.

از بین بردن لکه خون روی فرش

برای از بین بردن لکه جوهر بر روی فرش

از بین بردن لکه فرش از روی فرش نیز کافیست تا یک قاشق ماست را روی لکه ریخته و زمانی که ماست به رنگ لکه در آمد آن را از روی فرش بردارید. در صورتی که با این روش لکه روی فرش کمرنگ تر نشد بهتر است به فکر استفاده از مواد شوینده باشیم. پیشنهاد میکنیم از مواد شوینده قوی مثل استون زیرا ممکن از رنگ و بافت آن قسمت از فرش را نیز از ، و الکل صنعتی برای از بین بردن لکه استفاده نکنید بین ببرد. اما برای از بین بردن لکه جوهر پیشنهاد می کنیم مقداری شامپوی بچه را در آب ولرمی حل کرده و به آرامی روی سطح مورد نظر بکشید.

از بین بردن لکه جوهر روی فرش

زمانی که لکه ایی برروی فرش یا دیگر سطوح خانه ایجاد میشود نترسید و سریع به فکر قالیشویی و کارهای سخت دیگر نیوفتید. از بین بردن لکه ها از روی فرش، مبل و لباس با موادی که همیشه در خانه ها پیدا میشود کار آسانی است . کافیست بدانیم چه ماده ای برای چه لکه ای کاربرد دارد. در این مقاله مورد از لکه هایی که بیشتر امکان ایجاد آن روی فرش خانه است را توضیح دادیم. 4 نحوه پاک کردن امیدواریم که برای ناپدید کردن لکه های مزاحم روی فرشتان مفید باشند.

همچنین می توانید با استفاده از شامپو فرش بعد لکه بری فرش خود را بشویید و از پاکیزگی آن اطمینان حاصل کنید. دنیای فرش مجموعه ای بزرگ در زمینه فروش انواع فرش ، تابلو فرش ، موکت ، کالای خواب است و همچنین برای از بین بردن لکه فرش می توایند از لوازم جانبی نگهداری از فرش ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.