راهنمای تخصصی ست فرش با وسایل خانه(طراحی دکوراسیون فرش), نوشته های دنیای فرش

راهنمای ست کردن فرش با وسایل خانه (مبل ، پرده و …)

راهنمای ست کردن فرش با وسایل خانه

ست کردن فرش با وسایل خانه

هنگام نقل مکان به خانه‌ی دیگر، خرید جهیزیه و انتخاب اولین وسایل یک خانه و یا تغییر وسایل خانه‌های قدیمی اولین چیزی که به ذهن افراد می‌رسد، تهیه وسایل جدید و انتخاب رنگ و هارمونی مورد علاقه در دکوراسیون است. ست کردن فرش با وسایل خانه یکی از این کار هاست. خرید اینترنتی فرش به شما کمک میکند که با دیدن فرش های مختلف در طرح های زیبا و متعدد بتوانید ست کردن فرش را به بهترین شکل انجام دهید.

دکوراسیون یک خانه، سبک و طرز فکر و زندگی افراد را منعکس می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه اقدام به خرید وسیله‌ای کنید، دفترچه و خودکاری آماده کنید و طول و عرض هر اتاقی را که می خواهید تزئین کنید، به همراه ارتفاع سقف و عناصری که در فضا هستند مانند: پله ها، ستون ها، رادیاتورها و .. را اندازه بگیرید. قبل از خرید فرش، مبل و پرده درباره تاثیر روانشناسی رنگ‌ها بر محیط و روحیات افراد خانواده تحقیق کنید و سپس رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و براساس آن، دکوراسیون مورد علاقه خود را شکل دهید. به عنوان مثال رنگ آبی برای دیوار و وسایل خانه حس آرامش را القا می‌کند، اما این رنگ ممکن است فضای خانه را بسیار سرد و زننده نیز نشان دهد، مگر اینکه در کنار رنگ وسایل دیگر حس سرما و خاموشی آن فروکش کند.

در این مقاله می‌خواهیم از ست کردن و هماهنگی کفپوش ایرانی ها، فرش را سخن بگوییم. فرش به عنوان وسیله‌ای که سطح گسترده‌ای از اتاق را می‌پوشاند، رنگ، نقش و اندازه آن در دکوراسیون خانه بسیار تاثیر گذار است.

راهنمای ست کردن فرش با وسایل خانه

ست کردن فرش با مبل

هرچند امروزه هرچه زمینه فرش و مبل کم نقش‌ باشد مدرن‌تر و جذاب‌تر است و هماهنگی فرش و مبل با هم آسان‌ و دلپذیرتر خواهد بود، اما برای کسانی که می‌خواهند برای فرش پرنقش با رنگ ‌های لاکی و سرمه‌ای مبل جدید تهیه کنند، پیشنهاد می‌کنیم مبلمانی تک رنگ یا نهایتا دو رنگ با پارچه ای ساده و خالی از طرح استفاده کنند. در ارتباط با رنگ زمینه مبلمان هم پیشنهاد می‌کنیم یکی از رنگ‌های به کار برده شده در فرش را انتخاب کنند تا از نظر هارمونی و چرخش رنگ، دکوری متناسب و قابل قبول ایجاد شود.

راهنمای ست کردن فرش با وسایل خانه

نیازی نیست فرش و مبل حتما با هم همرنگ باشند، بلکه با به کار بردن ترفندهایی مانند رنگ های تیره و روشن در کنار هم می‌توانید در عین سادگی دکوراسیونی شیک ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر فرشی با رنگ سبز روشن دارید، مبلمانی کرم رنگ با کوسن ‌هایی با رنگ تیره تواضن و زیبایی خاصی به فضای خانه می‌بخشند. و یا استفاده از رنگ‌های خنثی به راحتی دکوراسیونی مدرن و شیک را ایجاد می‌کنند. استفاده از رنگ‌های مکمل نیز یکی از روش های ایجاد تعادل و زیبایی در دکوراسیون است.

راهنمای ست کردن فرش با وسایل خانه

ست کردن فرش با پرده

در دکوراسیون امروزی با اینکه پرده‌ در خانه نقش مهمی ایفا می‌کند، اما افراد در استفاده از آن بسیار مینیمال پیش می‌روند و از نقوش ساده با رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می‌کنند. پرده در دکوراسیون خود به عنوان عاملی برای حفظ طول عمر فرش عمل می‌کند، به طوری که از تابش مستقیم نور خورشید با فرش جلوگیری می‌کند.

راهنمای ست کردن فرش با وسایل خانه

انتخاب رنگ پرده به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر اتاقی با مساحت کوچک دارید پیشنهاد می‌کنیم از پرده‌هایی با رنگ‌های روشن و فرشی با زمینه روشن استفاده کنید، زیرا این ترفند از نظر بصری فضای شما را بزرگتر و دلبازتر نشان خواهد داد. اما اگر فضایی بزرگتر دارید مطابق سلیقه خود می‌توانید از فرشی تیره و یا روشن استفاده کنید. اما پینشهاد می‌کنیم اگر فرش و مبلمانی تیره دارید، از پرده‌هایی روشن و یا رنگی استفاده کنید تا این تضاد باعث جذابیت دکوراسیون شما شود.

راهنمای ست کردن فرش با وسایل خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.