نوشته های دنیای فرش

5 نکته مهم قبل از خرید فرش

قصد داریم درمورد نکات مهم قبل از خرید فرش که ممکن است هنگام خرید آن برای شما سوال شده باشد، صحبت کنیم. با دنبال کردن ما و خواندن این مقاله، خرید فرش برای شما بسیار آسان تر خواهد شد. 5 نکته مهم قبل از خرید فرش :

 

1- انتخاب سبک فرش :

 اولین موردی که می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، سبک فرش می باشد. برای اینکه ببینید چه سبکی را برای فضای خود بیشتر میپسندید، می توانید از برخی برنامه های طراحی دکوراسیون مثل پینترست یا از سایت های مختلف کمک بگیرید و تا با سبک مورد علاقه ی خودتان بیشتر اشنا شوید.

3 عکس متفاوت که بیشتر مطابق سلیقه ی شما می باشد را انتخاب کنید و از بین این عکس ها به این پی ببرید که به چه سبک، رنگ و دکوراسیون بیشتر علاقمند هستید؛ با پیش بردن این روش، کار شما برای خرید آسان تر خواهد بود.

 

2- میزان بودجه ی خود را مشخص کنید :

دومین مورد، از نکات مهم قبل از خرید فرش میزان بودجه ای است که شما درنظر گرفته اید. این مورد یک موضوع تقریباَ سخت و دشواری برای اغلب افراد می باشد که چه مقدار باید برای خرید فرش شان هزینه کنند و بیشتر مردم نمی دانند. قبل خرید فرش تان حتماَ در نظر بگیرید که چه میزان می خواهید برای آن هزینه کنید و بودجه خودتان را در نظر بگیرید. اگر می خواهید تمام اتاق خود را فرش کنید، قطعاً هزینه ای که باید در نظر بگیرید متفاوت است با هزینه ای که برای یک فرش کوچک در نظر گرفته اید.

 

3- ابعاد مورد نظر خود را مشخص کنید:

انذازه های بسیار متنوعی برای خرید فرش وجود دارد که ما همیشه به مشتریان فرش هایی که به اندازه ی کافی بزرگ باشد را پیشنهاد می کنیم؛ چراکه فرش های بزرگ به اتاق جلوه ی بازتر و آزادتری میبخشد. نکته مهمه قبل از خرید فرش توجه به ابعاد مورد نظر شما میباشد. بنابراین حتما قبل از خرید فرش مناسب فضای خانه تان، حتما با متر بصورت دستی کل فضای اتاق را دقیق و مشخص اندازه گیری کنید و تمام اندازه ها را در نظر داشته باشید. باید هنگام اندازه گیری، اندازه ی مبل و صندلی ها را نیز در نظر بگیرید تا متوجه بشوید به چه سایز فرشی نیاز دارید.

خریداران عزیز، برای مشاهده و خرید فرش ماشینی به این لینک مراجعه نمایید.

4- مواد و الیاف فرش:

 

در این قسمت اطلاعات زیادی در این موضوع برای شما آورده ایم که به راحتی می توانید هر فرشی برای اتاق خواب یا ورودی  یا حتی فضای بیرونی خانه تان با هر جنس و متریالی که خواستید، می توانید تهیه کنید؛ برای مثال برای قسمت ورودی خانه، بهتر است فرش هایی که از جنس پلی استر هستن را انتخاب کنید، چراکه فرش های پلی استر به راحتی قابل شستشو هستند؛ پس برای این قسمت حتماَ فرشی را انتخاب کنید که هم مناسب سمت ورودی و هم فضای بیرون خانه باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

برای قسمت پذیرایی یا نشیمن، فرش با هرنوع جنس و متریالی می تواند مناسب باشد ولی بهتر است مقدار رفت و آمد را در این قسمت از خانه در نظر بگیرید و اینکه در خانه بچه یا حیوانات خانگی وجود دارد یا خیر، نکته ی مهمی می باشذ. همچنین فرش هایی با الیاف پلی پروپلین و ابریشم عالی ترین فرش ها برای این قسمت از خانه می باشند. فرش های ابریشم طول عمر بسیار بالایی دارند و جلوه ی لوکسی نیز به خانه می بخشند. 

با استفاده از فرش های پلی پروپلین برای قسمت پذیرایی بسیار احساس راحتی خواهید کرد و تمیز شدن و نگهداری این نوع فرش ها بسیار آسان می باشد؛ همچنین از تنوع نقشه و رنگ های بسیار بالایی برخوردار است. 

با پهن کردن فرش های ابریشم در قسمت پذیرایی، زیر پاهایتان احساس نرم و راحتی خواهید داشت. فرش های ابریشم نیز به راحتی تمیز می شوند و در تمیز کردن آن باید بسیار دقت کنید.

 

5- جنس فرش اتاق خواب :

انتخاب فرش اتاق خواب به این بستگی دارد که چه نوع کفپوشی برای اتاق خواب تان دارید. اگر کفپوش سخت و چوبی دارید، از هر نوع فرشی با هر جنسی می توانید اتنخاب کنید. نکته ی مهم در این قسمت این است که فرش های ویسکوز و ابریشم بسیار زیبا و مجلل هستند، اما تمیز کردن و نگهداری آن ها کمی سخت می باشد جذب بالایی دارد لکه و کثیفی روی آن ها مشخص می باشد پس هنگامی که فرش های ویسکوز تهیه می کنید، حتماَ در نگهداری آن دقت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.