نوشته های دنیای فرش

همه چیز در مورد فرش های ابریشمی ماشینی که باید بدانید

فرش_های_ابریشمی_ماشینی

فرش های ابریشمی ماشینی ، از انواع رایج فرش های ماشینی می توان به فرش های سنتی ، فرش های اکریلیک، ابریشم مصنوعی و فرش پلی استر اشاره کرد که به صورت رایج در بازار به فروش می رسند.

امروز در این مقاله می خواهیم در مورد فرش های ابریشمی ماشینی صحبت کنیم و  با ویژگی های مثبت و منفی این نوع از فرش ها بیشتر آشنا شویم، تا هنگام خرید فرش با توجه به نیاز خود بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.پس با دنیای فرش همراه باشید.

فرش ابریشم گونه یا ابریشم نما به فرش های بلژیکی نیز معروف هستند که از الیاف صد در صد پلی استر و ابریشم مصنوعی که به ویسکوز نیز معروف هستند بافته شده اند.فرش های بلژیکی یا ابریشم مصنوعی طول عمر کوتاه تری نسبت به فرش های ماشینی اکریلیک دارند.

مزایا و محاسن  فرش های ابریشم گونه یا ابریشم نما :

تنوع بالا در رنگ و طرح :

فرش های ابریشمی ماشینی به علت تنوع بالا در رنگ های زیبا و جذاب مثل سبز ، آبی ، قرمز و ….جلوه خاصی به دکوراسیون منزل شما می بخشد و می توان فضاهای بی روح منزل را با استفاده از فرش های جذاب ابریشمی که جلوه براق دارد گرما بخشید.

قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه :

فرش های ابریشمی ماشینی نسبت به فرش های ابریشمی دستبافت و همچنین فرش های اکریلیک قیمت بسیار مناسبی دارند که می تواند قشر متوسط و ضعیف جامعه را در بر بگیرد و به همین علت این فرش  توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

شباهت بسیار زیاد به فرش ابریشمی دستبافت:

فرش های ابریشمی ماشینی به علت براق بودن و همچنین ظرافت خاصی که دارد بسیار به فرش ابریشمی دستبافت شباهت دارد که باعث شده افراد بسیار زیادی مجذوب این مدل از فرش های ابریشمی شوند .

ضد حساسیت و پرز :

افرادی که پوست حساسی دارند و یا از بیماری های پوستی خاصی رنج می برند انتخاب فرش های ابریشمی ماشینی بهترین گزینه برای این افراد می باشد زیرا این گونه از فرش های ابریشم مصنوعی به علت نخ پلی استری که در موقع بافت از آن استفاده شده است هیچ پرزی نمی‌دهد و به خاطر الیافی که در آنها به کار رفته حساسیت خاصی  در افراد ایجاد نمی کنند.

جلوی خاص دکوراسیون در منزل:

می توان از فرش های ابریشم ماشینی برای دکور کردن قسمتی از خانه با سبکی متفاوت استفاده کرد .همچنین انتخاب این گونه از فرش ها برای تازه عروسان که می خواهند رنگ خاصی را با مبلمان خود ست کنند بسیار مناسب می باشد.

معایب فرش های ابریشمی ماشینی

مقاومت کم در مقابل شستشو:

فرش های ابریشمی ماشینی به علت  این که بسیار نازک هستند و از ظرافت بالایی برخوردار هستند در مقابل شستشو مقاومت کمی دارند پس اگر می خواهید که یک فرش بادوام برای چندین سال داشته باشید انتخاب این فرش گزینه مناسبی برای شما نمی‌باشد زیرا بعد از شستشو جلوه اصلی خود را از دست داده و رنگ و روی آن رفته  و براق بودن و جذاب بودن آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

در صورتی که یکی از فرش های ابریشمی ماشینی را از قبل خریداری کرده‌اید برای شستشوی آن باید با دقت عمل کرده و یا شستشوی آن را  به یک قالیشویی معتبر بسپارید .با توجه به این نکته که در بالا ذکر شد یعنی همان ظرافت و نازک بودن فرش، این فرش ها  بسیار حساس و آسیب پذیر هستند و به طور کلی در گرما و سرما ممکن است حالت اولیه خود را از دست بدهند.

کیفیت پایین نسبت به فرش های اکریلیک:

در کل می‌توان گفت فرش های ابریشم ماشینی نسبت به فرش های اکریلیک از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار هستند زیرا نخ و الیاف  به کار رفته در آنها به نسبت فرش های اکریلیک مقاومت کمتری دارند به همین دلیل همین امر موجب ارزان شدن این فرش ها در بازار شده است .

حساس به حرارت :

به دلیل الیافی که در فرش های بلژیکی به کار رفته یعنی همان پلی استر، این نوع از فرش ها  در مقابل حرارت از خود مقاومت بسیار کمی نشان می‌دهند و سریعا توسط حرارت اتو و یا  قابلمه ی داغ می سوزند و از بین می روند.

مقاومت کم در مقابل فشار و سایش:

همین طور می توان به مقاومت کم این فرش ها در مقابل سایش و فشار اشاره کرد .در واقع می‌توان گفت فرش های ماشینی بعد از مدت کوتاهی به علت فشار مبل و کمد و سنگینی این وسایل منزل حالت اولیه خود را از دست خواهند داد .

نتیجه گیری برای خرید :

انتخاب فرش های ابریشمی ماشینی به نوع شخص استفاده کننده بستگی دارد .اگر شما و خانواده تان افرادی هستید که از فرش به عنوان کالای تزئینی استفاده می کنید و بیشتر برای استراحت از مبل استفاده می کنید  و دکوراسیون منزل برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است انتخاب فرش های ماشینی ابریشمی  بهترین گزینه برای شما می باشد اما اگر اهل رفت و آمد هستید و خانواده پرجمعیتی دارید و برای استراحت خود از فرش بیشتر استفاده می کنید خرید فرش اکریلیک برای شما گزینه مناسب تری می باشد.

امیدوارم این مقاله برای شما دوستان و همراهان عزیز دنیای فرش مفید واقع شده باشد. میتوانید در این مقاله نکاتی که باید قبل از خرید فرش بدانید را مطالعه کنید.

1 دیدگاه در “همه چیز در مورد فرش های ابریشمی ماشینی که باید بدانید

  1. بازتاب: شناخت انواع فرش گامی مهم و اساسی برای انتخاب یک فرش خوب انواع فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.