نوشته های دنیای فرش

معرفی 4 مدل فرش فانتزی

در دنیای امروزه که تمام وسایل خانگی و منازل مدرن تر و به روز تر شده است ،این مدرنیته بر روی فرش ها نیز تاثیر گذاشته و فرش هایی با روش های بافت و طرح و رنگ های جدیدی بافته و به بازار عرضه می شوند که به آنها فرش فانتزی می گویند.

در کنار فرش های کلاسیک و سنتی این نوع فرش های فانتزی هستند که برای مکان هایی که سبک دکوراسیون مدرن تری دارند بسیار مناسب ترند . برای انتخاب فرش های متنوع می توانید به فروشگاه دنیای فرش سر بزنید و انواع فرش های ماشینی ، فرش دستباف ، مدرن و … مشاهده کنید و جهت خرید اینترنتی فرش اقدام کنید.

شاید در دید اول به این فکر برسید که این نوع از فرش ها فقط جنبه زیبایی دارند اما در فرش های فانتزی و مدرن نیز از گره های خاص و پرز بریده و محکمی استفاده شده و این امر به استحکام این نوع از فرش بسیار کمک کرده است.

فرش های فانتزی نیز انواع گوناگونی دارند که به آنها اشاره می کنیم :

انواع فرش فانتزی :

1-فرش پرز بلند (شگی)

فرش شگی

فرش شگی

این نوع از فرش های فانتزی ریشه های بلند تری نسبت به بقیه انواع فرش ها دارند و خیلی مناسب فضاهای مدرن تر هستند .

این فرش فانتزی به دلیل خاص بودن و القا حس گرما، محبوبیت خاص خودشان را بین مشتریان  جهت استفاده در اتاق خواب ها و راهرو ها دارند. در انواع طرح ها و رنگ های مختلفی هم بافته و تولید می شوند ، که می توان به راحتی در هر مکانی با بقیه وسایل همانگی ایجاد کرد .

2-فرش شنل :

فرش شنل

فرش شنل

این فرش فانتزی ، در انواع طرح های مختلف بافته و تولید می شود ، در طرح این فرش ها از گل و گیاه گرفته تا اشکال هندسی و قلب و اشیاء بهره برده می شود .

جنس الیاف استفاده شده در این فرش ها معمولا از شنل و یا پلی استر می باشد که همین امر باعث شده که بسیار براق تر و شفاف تر از انواع دیگر خود باشند . از مزایای دیگر این فرش ها می توان به این  مورد اشاره کرد که پرز نمی دهند و رنگشان را هم از دست نمی دهند .

3-فرش سه بعدی :

فرش سه بعدی

فرش سه بعدی

در طرح فرش فانتزی سه بعدی از تصاویر عکس برداری شده استفاده می شود که نمایی سه بعدی را به نظر می رساند . این نوع طرح ها و رنگ های مختلفی را دارد .

4-فرش طرح عشایری (گبه):

فرش گبه

فرش گبه

گبه نوع دیگری از فرش های فانتزی به شمار می رود ، که به آن فرش عشایری نیز گفته می شود .این نوع از فرش ها تلفیق زیبایی از مدرن و سنتی هستند و تضاد جالبی را برای خانه های جدید که سبک مدرنی دارند یا می خواهند تلفیقی از کلاسیک و مدرن باشند را ایجاد می کند .

دلایل محبوبیت فرش فانتزی :

 

دلایل مختلفی برای انتخاب فرش فانتزی در بین انواع دیگر فرش ها وجود دارد که شاید چند مورد مهم آن دلایلی باشد که در ذیل به آنها اشاره می کنیم :

1-در بافت این نوع از فرش ها از مواد با کیفیتی به کار گیری می شود و مانند دیگر فرش های ماشینی از دستگاه های به روز و مدرن استفاده می شود .این امر باعث می شود که این فرش ها از استحکام مورد قبولی برخودار باشند.

2-در بافت این فرش ها از نخ های پروپیلن استفاده می شود ، که باعث می شود اصلا پرز ندهند و رنگشان هم ثابت بماند و ضد حساسیت باشند .

3-با توجه به انواع طرح و رنگی که دارند مانند فرش های براق و طرح های کودکانه و طرح های عشایری می توانند کاربرد های مختلفی در هر مکان داشته باشند و گستره ی مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهند .

4- فرش فانتزی در برابر شستشو ، نم و رطوبت ، حرارت و پا خوردگی استحکام بالایی دارند و به همین دلیل برای به کار گیری در فضاهایی مانند راهرو های پر رفت و آمد و آشپز خانه ها هم مناسب هستند .

5- فرش های فانتزی با توجه به کیفیت و تنوع در طرح و ابعادی که دارند از قیمت بسیار مناسبی هم بر خوردار هستند .که این امر در کنار مزایای این دسته از فرش ها می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد .

 

فرش فانتزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.