تور مجازی فرش در دنیای فرش, نوشته های دنیای فرش

معرفی موزه فرش ترکیه،تور مجازی فرش

موزه فرش ترکیه

سفر به ترکیه یکی از پرطرفدارترین و جذاب ‌ترین نقاط برای گردش تمام مردم دنیا به خصوص ایرانی هاست. استانبول توریستی ‌ترین شهر این کشور سالانه میزبان تعداد بی شماری از گردشگران خارجی است. این شهر مملو از موزه‌های تاریخی، هنری و باستانی است از جمله موزه فرش ترکیه. موزه فرش استانبول یکی از زیباترین و با ارزش‌ترین موزه‌هایی این شهر برای گردش و تفریح است.

با موزه فرش ترکیه آشنا شویم

موزه فرش واقع در استانبول، بزرگترین شاهکارهای نساجی از قرن 14 تا 19 را در خود جای داده است. این موزه بیش از 40 سال است که وجود دارد و هر روز با مجموعه چشمگیر و گسترده خود بازدیدکنندگان را به وجد می آورد. حال بیایید نگاهی به آنچه موزه فرش استانبول را بسیار دیدنی می کند، بیاندازیم.

در ابتدا، این موزه در هونکار کسری، کاخی کوچک که همزمان با مسجد سلطان احمد ساخته شده بود، نگهداری می شد. اما این مکان موقت بود و این مجموعه زیبا به ایاصوفیه منتقل شد و در نهایت امروزه در کاخی که سلطان سلیمان عثمانی به نخست وزیر خود یعنی ابراهیم پاشا داده بود برای همیشه ماندگار شد.

موزه فرش ترکیه

معرفی موزه فرش ترکیه،تور مجازی فرش

فرش های موجود در موزه فرش استانبول

این موزه شامل گرانبهاترین فرشها و قالی‌های مراکز مختلف بافندگی آناتولی از قرن 14 تا قرن 20 و آثار فرشهای ایرانی و قفقازی است. همچنین دارای فرش های 700 ساله است که علاقه بسیاری از بازدید کنندگان داخلی و خارجی را به خود جلب می کند.

آثار ارزشمند این موزه فرش ترکیه در سه گالری جمع آوری شده است که به ترتیب آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

گالری اول آثار عصر ملوک الطوایفی در آناتولی است. در گالری دوم شاهد فرش های آناتولی از قرن 15 تا 20 هستید که آثار دوره عثمانی در آناتولی مرکزی و شرقی را شامل می شود. و در نهایت در گالری سوم آثار بزرگ دوره عثمانی را خواهید دید. فرش های سایز بزرگ در سالن ورودی طبقه پایین و سطح شیب دار و فرش های کوچک در اتاق های طبقه بالا نمایش داده می شوند. همچنین یک اتاق کوچک دیگر نیز به موزه متصل است که شامل مجموعه ای از چند فرش کوچکتر از آناتولی است.

موزه فرش ترکیه

محیط داخلی موزه فرش ترکیه چگونه است؟

موزه فرش ترکیه با استانداردهایی برای حفظ آثار هنری باستانی ساخته شده است. خود ساختمان بارها مرمت شده است تا مدرن و کاربردی باقی بماند. برای رفتن از یک سالن به سالن دیگر، بازدید کنندگان از درهای دوتایی کنترل شده الکترونیکی عبور می کنند.  این درها  آب و هوا و محیط مناسبی را برای حفظ فرش های چند صد ساله در داخل محیط موزه حفظ می کنند.

محیط کلی موزه از فناوری پیشرفته ای برخوردار است که از رطوبت و پوسیدگی فرش‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین با نورپردازی کنترل شده‌ای از تابش نور خورشید جلوگیری می‌کنند تا از پوسیدگی فرش‌ها جلوگیری شود.

موزه فرش ترکیه

محیط داخلی موزه فرش ترکیه

این موزه مجموعه ای از بیش از 800 قطعه عتیقه را داراست و در آن یک تابلوی بزرگ وجود دارد که نقوش رایج در فرشها را نشان می دهد و معنی هر یک را برای بازدیدکنندگان توضیح می دهد.

بازدید از این موزه برای کودکان زیر هشت سال کاملا رایگان است و برای افراد بزرگسال در سال ۲۰۲۰ هزینه‌ای معادل ۱۰ لیر ترکیه را در بر خواهد داشت.

اکنون که همه چیز را در مورد موزه فرش استانبول می دانید، احتمالا برای یک سفر و بازدید از این موزه جذاب برنامه ریزی می‌کنید. اگر در حال حاضر نمی توانید به استانبول بروید، ما برخی از فرشهای ترکی و پر زرق و برق را گردآوری کرده ایم تا شما را به یک تور مجازی به این موزه دعوت کنیم. همچنین برای آشنایی با موزه فرش ایران و تاریخچه آن می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه بفرمایید.

با مشاهده محصولات دنیای فرش خرید اینترنتی فرش را تجربه کنید.

موزه فرش ترکیه

محیط داخلی موزه فرش ترکیه

موزه فرش ترکیه

محیط داخلی موزه فرش ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.