اخبار

آشنایی با 2 نوع معروف فرش افغانی

کشور افغانستان

دو نمونه‌ی محبوب فرش افغانی ، فرش های خال محمدی و فرش آقچه هستند. فرش های خال محمدی توسط ترکمن ها در شمال افغانستان به صورت دستی بافته می شوند در بعضی موارد  این فرش های دستبافت در پاکستان، توسط ترکمن هایی که که از مرزهای افغانستان عبور کرده و وارد خاک پاکستان شده اند، بافته می شوند. رنگ زمینه این فرش ها اغلب به رنگ قرمز تیره با طیف رنگی متفاوت است.

طرح فرش افغانی

طرح این فرش ها دارای نقوش مختلف از جمله نقوش فیل و هشت ضلعی اغلب به همراه گل های خمیده است که به رنگ آبی تیره، خردلی و بژ می باشند. فرش های آقچه افغانی، توسط ترکمن ها در مرکز و شمال افغانستان به صورت دستی بافته می شوند.

جنس فرش افغانی

تار و پود و به طور کلی الیاف این فرش ها از پشم و موی بز و همچنین گاهی از موی اسب تهیه می شوند.

درباره افغانستان

کشور افغانستان در جنوب آسیا واقع شده است. همسایگان غربی آن ایران و ترکمنستان هستند، در شمال این کشور ، دو کشور ازبکستان و تاجیکستان قرار دارند و چین و پاکستان در شرق آن واقع شده اند. پایتخت این کشور کابل است و بخش عمده ای از این کشور کوهستانی است. تنها یک دهم مناطق این کشور حاصلخیز و قابل باروری است اما با این حال در زمره بارورترین مناطق جهان قرار دارد.

جمعیت افغان ها شامل بیشترین و متنوع ترین اقوام (قبایل) است که بزرگترین این اقوام پشتوها هستند. اقوام بزرگ دیگری مانند تاجیک ها، هزار ها و ازبک ها نیز در این کشور زندگی می کنند.

این کشور سال هاست که در گیر جنگ های داخلی و درگیری های بین المللی با قدرت های برتر غربی است. که این موضوع باعث نابسامانی های فراوانی در این منطقه شده است. از سال 2004 که قانون اساسی جدید در این کشور وضع شد، کشور توسط رئیس جمهور اداره می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.