نوشته های دنیای فرش

فرش چه رنگی برازنده خانه ما است؟ | انتخاب رنگ فرش

انتخاب رنگ فرش

انتخاب رنگ فرش

حتما شما هم به این موضوع پی برده اید که امروزه فرش‌ های ماشینی با تنوعی که دارند، مانند گذشته دیگر محدود به رنگ‌های کرم، قرمز و سرمه ای نمی‌شوند و هر شخص بنا بر سلیقه و چیدمان کلی خانه خود انتخاب رنگ فرش خانه را مانند فیروز‌ه‌ای، فیلی، نقره‌ای، گلبهی و … می‌تواند انتخاب کند.

اما با وجود تنوع رنگ و طرح در فرش های ماشینی انتخاب درست و اصولی رنگ فرش یکی از اصول مهم در چیدمان هر خانه ای است که باید در خرید اینترنتی فرش در نظر گرفته شود. با ورود به هر خانه‌ای فرش به عنوان یکی از اولین وسایل خانه به چشم هر انسانی می آید و طرح و رنگ آن در خاطره‌ها ماندگار می‌شود.
در این مقاله همراه ما باشید تا رنگ فرش ایده آل یک خانه را بررسی کنیم.

انتخاب رنگ فرش

انتخاب فرش قرمز

قرمز از رنگ‌های اصلی و گرم است. فرش‌هایی با این رنگ برای فضای نشیمن حس گرمی، صمیمیت، نشاط و حس سرزند‌گی را در محیط خانه گسترش می‌دهد. همچنین استفاده از فرش قرمز رنگ برای زیر میز ناهارخوری هم پیشنهاد ویژه ای است.
فرش قرمز از گذشته تا دکوراسیون های مدرن امروزی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و جز پرطرفدارترین فرش ها محسوب می‌شوند. بنابراین اگر به دکوراسیونی با رنگ شاد، گرم و روشن علاقه دارید فرش قرمز برای خانه شما بهترین گزینه است.

انتخاب رنگ فرش

انتخاب فرش مشکی یا سرمه‌ای

رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی لوکس، جذاب، نماد اقتدار و قدرت هستند. رنگ مشکی جز رنگ‌های خنثی است و به راحتی می‌توان وسایل دیگری مانند پرده، مبل، کابینت و انواع اکسسوری خانه را با آن‌ ست کرد. برای همین انتخاب رنگ فرش مشکی مرسوم است.
پیشنهاد می‌کنیم اگر خانه ای با متراژ کم و کوچک دارید، از فرش‌های تیره رنگ استفاده نکنید و در عوض اگر پذیرایی با متراژ بالا دارید، از فرش‌های مشکی یا سرمه ای برای پوشاندن کف خانه استفاده کنید تا علاوه بر زیبا نشان دادن خانه، دکوراسیونی به هم پیوسته و یک دست ایجاد شود. ترکیب رنگ مشکی با طلایی، سفید و نقره‌ای دکوراسیونی مدرن و جذاب را خواهد ساخت.

انتخاب رنگ فرش

انتخاب فرش سفید یا کرم

شاید فقط در مورد رنگ سفید می‌توان گفت که این رنگ مورد پسند اکثر افراد است زیرا نمادی از پاکی، صلح، دوستی و معصومیت است.

سفید رنگ خنثی است که مانند رنگ مشکی ست کردن وسایل و اکسسوری خانه با آن نه تنها سخت نیست بلکه به راحتی امکان پذیر است. رنگ های سفید و کرم مناسب خانه‌هایی کوچک و نقلی هستند، زیرا با رنگ روشن خود به دلباز شدن و روشنایی بیشتر محیط خانه کمک می‌کنند.

انتخاب رنگ فرش

انتخاب انتخاب رنگ فرش طوسی

طوسی رنگی کاملا خنثی است. نه مانند سفید روشن و نه مانند مشکی تیره است. با انتخاب این فرش برای خانه خود با دست باز می‌توانید پرده و مبلمان خود را از رنگ‌های روشن مانند صورتی یا زرد یا حتی دکوراسیونی رنگی رنگی را انتخاب کنید.
طوسی رنگ توافق، آرامش و منطق است و از آنجایی که رنگی میان سفید و مشکی است و در چرخه رنگ قرار نمی‌گیرد، به راحتی با رنگ‌های گرم و سرد ترکیب میشود. با انتخاب رنگ طوسی برای فرش و مبلمان خانه به راحتی می‌توانید به یک دکوراسیون مدرن و امروزی دست پیدا کنید.

انتخاب رنگ فرش

1 دیدگاه در “فرش چه رنگی برازنده خانه ما است؟ | انتخاب رنگ فرش

  1. شهر فرش گفت:

    بسیار مقاله خوب و مفیدی بود.
    دنبال یه برند خوب برای خرید فرش میگشتم که شهر فرش و دنیای فرش رو دیدم ولی تفاوت های این دو برند رو دوست داشتم بصورت مقایسه ای بدونم.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.